Idén till bloggen Glutenfritthem fick sin start igår den 25.3.2014 då vi måste börja med glutenfri kost i vårt hem. Glutenfri kost är inget nytt hos oss, men det är nästan tjugo år sedan sist. Nu gläds vi åt det enorma utbudet av glutenfria produkter. Experimentlustan är stor och då måste det ju bli någon sorts dokumentering, så jag minns vad vi provat på. För mig är det därför naturligt att starta bloggen Glutenfritthem. Nu kommer både jag och andra intresserade åt informationen då den behövs, var än vi är :-) Vi skall prova på färdiga produkter och ibland även glutenfria recept. Recepten som vi provar på är enkla och lättlagade, helt i min smak :-)

tisdag 10 juni 2014

Suloiset bröd - glutenfritt matbröd som borde finnas i alla mataffärer


Nu har vi gjort ett fynd, vad gäller glutenfritt bröd. Måste säga att M-Jannes i Ekenäs har många fina glutenfria varor. Det är roligt att gå där och botanisera bland utbudet :-) Jag har ju även skrivit om Våffelbagarens glutenfria våffelstrutar som vi köpt där. 

Nu vill jag berätta att Janne säljer Suloiset brödprodukter: festlimpa och solrosfröbröd. Så fluffigt och gott glutenfritt bröd får man leta efter.  Dessa bröd borde finnas i alla mataffärer!

Limpan är i lagom storlek, mjuk och fluffig.

Solrosfröbröden är enorma. Kunde vara fyra mindre semlor istället för två jättestora, men goda är dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar